5 IDEA TEMA PERKAHWINAN

Posted by Sosej Roll Blog

1. Perkahwinan Dalam Taman (Garden Wedding) 


Tema ini adalah salah satu tema perkahwinan paling popular di Malaysia. Disesuaikan dengan iklim panas di negara kita, tema ini masih sesuai untuk majlis perkahwinan indoor.Secara asasnya, hiasan bunga dan latar warna hijau memainkan peranan dalam menghidupkan tema ini.






2. Winter Wedding

Semenjak ledakan drama bersiri Ariana Rose, tema ini juga sudah semakin meniti popular dijadikan tema perkahwinan idaman.




3. Tradisional Melayu 

Tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas. Tema perkahwinan tradsional melayu masih relevan dan sentiasa menjadi pilihan sehingga ke hari ini.


4. Perkahwinan Pantai (Beach/ Sea Wedding)

Mengadakan majlis perkahwinan di tepi pantai tentunya menjadi impian ramai pasangan, walau bagaimanapun, untuk merealisasikan agak sukar memandangkan lokasi pantai sebenar agak menyulitkan tetamu untuk hadir ke majlis anda. Namun, jika anda kreatif, anda masih mampu menjadikan impian tersebut satu kenyataan dengan dekorasi bertema pantai seperti kulit siput dan cengkerang dan mengambil warna biru sebagai latar.


5. Tema Jawa 

Selebriti Serina Redzuwan dan Jovian Mandagie adalah antara selebriti yang memilih tema ini untuk hari bahagia mereka. Tentu menarik jika anda pilih tema seperti ini terutama jika anda punya darah keturunan jawa.

sumber gambar : http://mstar.com.my/


Related Post



Post a Comment