2 VIDEO VIRAL ORANG AWAM 'BERTIKAM LIDAH' DENGAN POLIS TRAFIK

Posted by Sosej Roll Blog




Tiada sesiapa yang suka menerima 'surat cinta' dari polis trafik. Juga tiada sesiapa yang suka mencari pasal dengan undang-undang jalan raya. Tetapi dalam keadaan yang terpaksa memaksa sesetengah orang mengambil tindakan yang mengenepikan undang-undang sehingga menyusahkan pengguna jalan raya yang lain. 

Keterpaksaan itu tidak dapat dijadikan sebagai alasan untuk menidakkan diri disaman oleh polis trafik ataupun penguatkuasa sesebuah bandar. Maka wajarlah pihak penegak undang-undang ini mengambil tindakan terhadap mereka.

Dua video viral hari ini menunjukkan 2 situasi yang sangat berbeza. Situasi di antara marah dan tenang.

Video pertama menunjukkan sesorang pengguna jalan raya mengakui kesalahan yang dilakukan olehnya sehingga menyebabkan dirinya disaman oleh polis trafik. Beliau juga memuji tindakan polis trafik yang bernama Mohammad itu mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap dirinya. Beliau juga sempat berterima kasih kepada polis trafik tersebut.

Orang seperti ini amat jarang dijumpai. Ikhlas ataupun tidak, itu terpulanglah kepada beliau sendiri.

Berbeza dengan video nombor 2 ini di mana seorang lelaki berbadan besar dan tinggi yang gayanya seperti Psy, sanggup bertikam lidah dengan 2 polis trafik hanya kerana menegur kesilapannya meletakkan kereta di tempat yang tidak sepatutnya.

Tiada perasaan hormat terhadap polis trafik. Mungkin begitulah sikap lelaki ini apabila berdepan dengan orang lain. 

Kepada pengguna jalan raya yang lain, elakkanlah diri dari melakukan kesalahan agar tidak bertemu dengan pakcik2 berpakaian putih ini. - My Media Hub

Related Post



Post a Comment