Gambar Sadis Kanak-Kanak Kelaparan Di Korea Utara

Posted by Sosej Roll Blog





Korea Utara adalah salah satu negara paling tertutup dari dunia luar. Negara ini telah menghabiskan sejumlah besar kewangan pada program tentera dan nuklear, tetapi tidak boleh memberi makan rakyatnya sendiri. 

Sejak 1990-an,Tekanan Kesatuan Soviet dan diburukkan lagi oleh sekatan AS, digabungkan dengan tanah pertanian yang tidak seimbang dalam negeri dan kemunduran ekonomi, kelaparan selalu muncul. Tekanan dari para pemimpin Korea Utara sangat meneybabkan orang-orang awam miskin dan lemah kelaparan dan kanak-kanak yang menjadi mangsa.

Pada tarikh 14 Mei 1997, UNICEF membuat kajian di wilayah Gangwon, Korea, di mana banyak kanak-kanak yang kekurangan gizi. Pada tahun 1995 jumlah keseluruhan 500,000 orang mati kelaparan, termasuk 50,000 anggota parti, dan sampai pertengahan November 1996 sekitar 1 juta orang mati kelaparan di antaranya ada sekitar 500,000 pekerja industri tentera dan lebih dari 2,000 pekerja yang paling mahir. Setengah dari orang terpaksa berbaring di tempat tidur kerana kelaparan.
                                           SUMBER-DAIRISHARE



Related Post



Post a Comment