Iklan Menyentuh Hati Yang Boleh Membuatkan Anda Menitiskan Air Mata

Posted by Sosej Roll Blog


Sebuah iklan Thailand sepanjang 3 minit 3 saat, iklan tersebut mampu menyentuh hati berjuta-juta orang dan membuat mereka menitiskan air mata.

Seperti dipetik dari Mirror.co.uk, iklan sebuah syarikat telefon bimbit Thailand itu telah ditonton lebih daripada 10 juta kali di media sosial YouTube. Filem permulaan dengan adegan seorang kanak-kanak ditangkap kerana mencuri pil di farmasi untuk ibunya yang tengah sakit. Ketika tengah dimarahi oleh pemilik farmasi, muncullah pemilik kedai makan yang berada tak jauh dari lokasi kejadian.

Lelaki tersebut kemudian membayar ubat yang telah dicuri oleh kanak-kanak tersebut. Tidak hanya itu sahaja, lelaki tersebut juga memberikan budak lelaki itu makanan. Dan, tiga puluh tahun berlalu dan pemilik kedai makan masih memberikan makanan kepada pengemis dengan bantuan anaknya.

Namun ketika tengah bekerja , lelaki tersebut pengsan dan dibawa ke hospital. Anak perempuannya kemudian diminta membayar bil hospital sebanyak £ 15.500 . Untuk membayar bil itu , ia pun berusaha menjual rumahnya. Namun, tiba -tiba seorang lelaki misteri membayar kesemua bayaran hospital. Dalam surat bil terselip catatan kecil bertuliskan , " Seluruh kos telah dibayar dengan tiga bungkus ubat penahan sakit dan sup. "

Lelaki misteri itu adalah kanak-kanak yang pernah ditolong oleh pemilik kedai makan. Takdir mempertemukan keduanya kembali. Kini, lelaki tersebut bekerja sebagai doktor di hospital dan kebetulan merawat pemilik kedai makan. Iklan ditutup dengan kalimat, " Memberi adalah komunikasi terbaik. " Selepas menyaksikan iklan tersebut ramai pengguna internet yang menangis.

Rata- rata mereka mengatakan iklan tersebut sangat memberi inspirasi dan emosional. Bahkan ada salah seorang pengguna internet yang menilai bahawa pengarah Hollywood tidak mampu membuat filem semacam ini. "Hollywood tidak boleh membuat ini . Sebuah filem tiga minit membuat lelaki dewasa menangis,"
           

                                                               SUMBER

Related Post



Post a Comment