Skywalking Sukan Bagi Yang Tak Takut Mati

Posted by Sosej Roll Blog
















Sukan biasanya dilakukan dan dipilih yang berisiko kecederaan ke tahap minimum. Apabila sukan tersebut termasuk berbahaya dan ekstrem, maka penggunaan alat keselamatan dan pelindung adalah diwajibkan.

Namun, sukan yang disebut Skywalking ini teramat sangat ekstrem dan hanya boleh dilakukan oleh orang yang benar-benar tidak sayang nyawa dan sama sekali tidak mempunyai rasa takut seperti seorang bekas peguam dari bandar Kiev, Ukraine yang dikenali dengan nama Daredevil Mustang (26 tahun).

Aksi gila dengan berdiri diatas sebatang besi di atas bangunan bertingkat. Ia lebih suka mati daripada cedera kerana aksi gilanya ini. Sejak kecil ia amat suka dengan sukan ekstrim seperti baling kapak dan capoeira.

Aksi Skywalking yang dilakukan oleh Mustang ini tidak hanya berdiri dan berjalan di sebuah besi diatas bangunan bertingkat, tapi juga sit up diatas bangunan tinggi tanpa alat keselamatan satu pun!

Manusia yang berani ini mengatakan: "Kematian bukanlah suatu pekara terburuk yang akan terjadi. Setiap orang pasti akan mati dan tidak semua orang boleh hidup dengan cara seperti yang mereka inginkan".






Related Post



Post a Comment